Jens Gad 1966. augusztus 26.-án született Münchenben, dán származású szülők gyermekeként. Szülei dzsesszzenészek voltak, így Jens jövője hamar elvált. Nagyon korán kezdett dobolni, s tagja lett a családi zenekarnak, a Jazz Kids-nek. A zenével e korai találkozása bátorította őt, hogy fejlessze, illetve sokoldalúbbá tegye zenei tudását.
A kiváló tehetségű Jens 7 évesen gitáron játszott és zenét írt magának és testvérének, Tobynak. A testvérpár első közös fellépése „The Gad Rollers”-ként a Jazz Kids-sel volt. Jens Gad mindössze 10 éves volt, amikor már túl volt több fellépésen a népszerű német Thomas Gottschalk showjában. Az ottani élő koncertjeit a müncheni rádió showja, a Rockhouse is adta. A zsenge korú Gad első kész stúdiómunkáját Gunther Mende segítségével készítette, aki később Jennifer Rush-sal (CBS) dolgozott együtt.
A középiskola alatt Jens tagja volt az iskolai zenekarnak, ami számos koncertet adott szerte Németországban, és még érettségi előtt megismerkedett Anthony Monn producerrel. Ekkor adódott a lehetősége, s kapott bátorítást ahhoz, hogy - egy professzionális stúdióban -kifejlessze saját zenei stílusát.
A Gad testvérek lehetőséget kaptak a Saragossa Band-től (Metronome), hogy zenész/íróként megcsillogtassák tehetségüket, és a német Fancy albumán, a „Contact”-on két számban is közreműködhettek: "I Don't Want To Go", "Girl Don't Let Me Down".
A testvér duó Peter Schillig (WEA) albumán is dolgozott, majd nem sokkal később elindították a „Q” nevű projectűket, ahol Jens előszőr mutathatta meg énekesi tudását.
A középiskolai érettségi után Jens Armand Volkerrel kezdett együtt dolgozni a Pilot Studio-ban. Itt közreműködött Spliff (CBS) és Double (Phonogram) remixein. Majd a müncheni topcsapattal, a Münchener Freiheit-tal (Sony Music) dolgozott együtt a harmadik albumukon, a "Love Is No Science"-on.
1988-ban Jens Frank Fariannal kezdett együtt dolgozni, mint szerző/művész. Farian Michael Cretuhoz hasonló tehetséget vélt felfedezni az ifjú zenészben. Jens és Toby három dalt írt a hírhedt Milli Vanilli-nek (Hansa) a sikeres albumukra, a "All Or Nothing"-ra: "Can't You Feel My Love", "Boy In The Tree", és "Is It Love". Ekkor vettek részt előszőr egy nemzetközileg is sikeres társulat munkájában.
1990.-ben jelent meg az első „Q” album, Frank Farian segítségével a Polydor Records által. Jens és Toby szerezte az egészet, s a produceri munkákat is ők látták el. Majd élőben elő is adták a Munich's In Club kávézóban. Az albumnak nagyon jó volt a sajtó visszhangja, többek között George Clinton a Music Express kritikusa méltatta őket. Később tartottak egy megbeszélést Clintonnal, s megegyeztek egy vendég-fellépésről a müncheni Theater Fabrik-ban.
1991-ben kezdődött hosszú együttműködése az Enigma géniuszával, Michael Cretuval, Ibiza szigetén lévő stúdiójában. Cretu A.R.T. stúdiója a világ legfejlettebb számítógépes stúdiók egyike, s esztétikus, művészi berendezése erős hatást gyakorol a zeneszerzőre. Gad itt ismert meg különböző technikákat, miközben a pop énekes, Angel’s (Andreas Harde, Sony Music) társproducere volt a "Welcome To The Soul Asylum" című albumnál, Cretuval. Ez alatt Sandrának (Virgin) készített remixet ("The Midnight Hour Mix") a "Don't Be Aggressive" című számhoz. Majd az Enigma második albumán, a „The Cross Of Changes”-en szólógitározott Cretu régi jóbarátjával, Peter Corneliussal. Néhány számnak készített remixet az albumon: Kétféleképpen dolgozta fel az Enigma világslágerét, a „Return To Innocence”-t: "Long & Alive Version", "380 Midnight Mix". Illetve a „The Eyes Of Truth”-hoz ("The Götterdämmerung Mix" és "Dub Version"), az "Out From The Deep"-hez ("Rock Version" és "Trance Mix") és az „Age Of Loneliness”-hez készített remixet. Utóbbit Cretuval együtt a „Sliver” című mozifilmhez dolgozták fel.
Az Enigma világhírű albumán való közreműködése és kiváló feldolgozásai meghozták neki a nemzetközi elismerést.
Jens Gad első szólóalbuma, a „Gad” 1993/94-ben jött. Az album egészét ő szerezte, énekel, dobol és gitározik rajta. Saját stúdiójában vette fel Bajorországban. Eközben remixet készített a Green Jelly (Zoo Entertainment) kislemezéhez, a "The Bear Song"-hoz, mely szám később az amerikai sikerfilmben, a „Dumb and Dumber”-ben hallható.
1995 első felében Gad és Cretu Sandra hetedik albumán dolgozott, a "Fading Shades"-en. A lemez csaknem minden munkájában részt vett Gad, beleértve az előkészületeket is. Ez idő alatt Ibizára költöztette teljes stúdióját, majd belekezdett következő szólóalbuma munkálataiba.
A következő évben találkozott a Spandau Balett volt szaxofonistájával, Steve Normannal, akinek a producere lett első szólólemezénél.
1998-ban közös projektbe kezdett Cretuval, aminek a „Trance Atlantic Air Waves” nevet adták. Majd "The Energy Of Sound" címmel jelent meg a formáció egyetlen albuma. Majd a tehetséges énekes, Andru Donalds producerei lettek a "Snowin' Under My Skin" és a "Let's Talk About It"című albumainál. És jött az Enigma negyedik albuma, a The Screen Behind The mirror. Ennél a lemeznél Gad két számon is dolgozott („Push The Limits” és „Gravity Of Love”). A következő enigma-albumon, a „Voyageur”-ön is tevékenyen kivette a részét.
A későbbiekben íróként segítette Natasha Thomast a „Skin Deep” című albumánál, majd Kaci Brownnak készített remixeket („Instigator”). Aztán a „The Veronicas” munkájához dobosként járult hozzá. DJ Bobo és Sandra közös számához, a „Secrets Of Love”-hoz készített remixet.
2004-ben „Art Nouveau” című száma megjelent a „Cafe Del Mar” 11. válogatáslemezen.
2005-ben Secret of Seduction néven elkészítette az Enigmatic Obsession című albumot, majd felvette az Achillea nevet, s két albumot jelentetett meg: „The Nine Worlds Of Viking Myth” (2005) és „Amadas Estrellas” (2007). 2006 áprilisában kiadta saját nevén a „Le Spa Sonique” chillout lemezét.