Michael Cretu privát stúdiója ibizai otthonában van, amit Gunter Wagner és Bernd Steber (Sydney/Ausztrália) tervezett és épített. Olyan művek készültek itt, mint az Enigma vagy a Trance Atlantic Air Waves, de felesége, Sandra lemezein is itt dolgozott Cretu.
Mikor a házaspár Ibizára költözött 1988-ban, Cretu egy ideiglenes „demo stúdiót” építetett otthonukba, de a munkát továbbra is Németországban akarta végezni. Aztán a sok utazást megspórolva felszerelte magánstúdióját és 1990-ben megszületett az „A.R.T. Studio”! A stúdió kiépítése és karbantartása Günter Walter nevéhez fűződik.
Walter a '70-s évek végén hangmérnökként tevékenykedett, majd számos, bonyolult stúdió tervezésében és üzembehelyezésében vett részt szerte Németországban és Olaszországban. Majd Münchenben létrehozta saját lemezstúdióját „Downtown Music” névvel. Ekkor találkozott Michael Cretu-val, aki éppen Frankfurtból költözött Münchenbe. Walter segítette Cretu-t megküzdeni a különféle műszaki problémákkal első stúdiójánál.
Cretu-t mindig érdekelték az új vagy szokatlan hangrögzitési technikák, s 1984-ben, Németországban producereként elsők között rendelkezett egy többsávos, digitális hangrögzítővel (Otari DTR900).
Ibizára való költözésekor Cretu Waltert kérte fel, hogy szereljen be egy stúdiót, segítse a beállításban és az infrastruktúra kiépítésében. A stúdió első korszaka az első 3 enigma-albumhoz kötődik, s mint a legtöbb ilyen stúdió, ez is „Euphonix consol studio”-ként működött. Az „Euphonix” név a E2 borítóján is szerepelt, mintegy csökkentve a költségeket. Ez a fajta consol egy hosszú asztalon helyezkedik el, s elejétől a végéig vannak a használatához szükséges berendezések, - nagyban nehezítve a használatát.
Cretu ezek után teljesen lecserélte a berendezéseket egy vadonatúj integrált billentyűzetekkel ellátott, AMEK DMS keverőasztalra. A consol kisebb, tömörebb, és elődjéhez képest használata sokkal egyszerűbb. Középen a három TTF 14.5 lapos képernyő a központban irányítja a szoftvereket (Protools, Audioframe és Logic Audio). A consol két oldalán lévő érintőképernyős TFT monitorokon irányíthatók az AMEK digitális keverőrendszer. Az iróasztal és a székek mögött található a másik billentyűzet, a hatalmas mennyiségű „midi” modul és a speciális elektronikák.
Bernd Steber volt a stúdió dizájnjáért a felelős. A szoba falait homokkő fedi, mely egészen a mennyezetig nyúlnak, majd szabálytalan vonalban végződnek. A mennyezetet egy Hubble teleszkóp által készített kép díszíti, illetve a stúdió szőnyegének mintázata kráterekből áll. A keverőasztallal szemben egy hatalmas, ívelt ablak van, amin keresztül a domboldalon letekintve a tenger látható.